08th פברואר2012

איך ליצור משחק מחשב פשוט? – חלק א'

by יעל חקשוריאן
בפוסט זה מדריך ליצירת משחק מחשב פשוט בתוכנת Game Maker. המדריך כולל קטעי קוד קצרים שהוספתי באמצעות הפעולה Execute Code.
כמה פשוט יהיה המשחק? מאוד.
ניצור משחק שבו אובייקטים נכנסים מהחלק העליון של המסך וצריך לתפוס אותם או להתחמק מהם בחלק התחתון של המסך.
האובייקטים שאותם צריך לתפוס נותנים נקודות ואלו שמהם צריך להתחמק – מורידים נקודות.
במשחק הזה, האוביקט שבו נשלוט תהיה ציפור קטנה. הציפור צריכה להתחמק ממטוסים ולתפוס גוזלים.
המשחק הזה יכול להיות בסיס לכל משחק בסגנון זה ע"י שינוי הספרייטים של האובייקטים. פשוט לא? אז נתחיל בשלבים ליצירת המשחק.

יצירת דמות

כרגיל, נתחיל ביצירת דמות שיכולה לנוע לצדדים. לא זוכרים איך? קראו שוב את המדריך ליצירת משחק בסיסי ב-Game Maker. חשוב שלדמות הציפור תהיה אנימציה של תנועה לכל צד (יותר מתמונה לכל ספרייט). במשחק הזה הדמות צריכה לנוע רק לצדדים. תנועה למעלה ולמטה אינה רלוונטית. תחילה צרו דמות של ציפור שעפה (שני ספרייטים, אחד ימינה ואחד שמאלה) ואח"כ ספרייטים עבור האובייקטים הנוספים: מטוס וגוזלים.

יצירת אובייקטים

ניצור אובייקטים עבור: דמות הציפור, המטוס ועבור הגוזל (כל הגוזלים הם אובייקט אחד שיש לו כמה מופעים במסך).

אירועים ופעולות לדמות הציפור הראשית

לדמות הציפור נוסיף אירועי לחיצה על מקשי החצים עבור תנועת הציפור ימינה ושמאלה.
כדי שהדמות לא תיעלם בכל פעם כהיא יוצאת מצד אחד של החדר, נוסיף פעולה של כניסה מהכיוון השני לאירוע Outside Room.

הגדרות החדר

במשחק זה ניצור חדר פשוט, אפשר להישאר עם מאפייני ברירת המחדל של חדר. יצירת חדר והסבר לגבי המאפיינים במדריך ליצירת חדרים ב-Game Maker.

נוסיף רקע של שמים לחדר, תוכלו לצפות בסרטון ההדרכה להוספה של תמונת רקע.

 

תנועת רקע החדר

הרקע יזוז רק כאשר תהיה תנועה של הציפור (ע"י לחיצה על מקשי החצים במקלדת) ולכן את הקוד עבור תזוזת הרקע נוסיף לפעולות של הציפור.

כדי ליצור מצב בו רקע החדר נע לכיוון ההפוך של כיוון מעוף הציפור (להמחשת התנועה) נוסיף לאירוע של תנועת הציפור Key Press Right/Left קטע קוד שכולל את השורה הבאה: background_hspeed = -2 כך שהרקע יזוז שמאלה (סימן המינוס מגדיר את כיוון התנועה לשמאל) או background_hspeed = 2 לתנועה של הרקע ימינה.

באירוע Left/Right Release הוסיפו את הפקודה: background_hspeed = 0, כך הרקע יעצור בכל פעם שהציפור תעצור.

כך אמור להיראות חלון מאפייני הציפור בשלב זה:

birdObjectPro

בשלב זה יש לנו ציפור שעפה לשני הכיוונים ורקע שזז בניגוד לכיוון הציפור. אם אתם רוצים לבדוק את מה שעשיתם עד כה, אל תשכחו להוסיף לחדר את אוביקט הציפור לפני שאתם מריצים את המשחק.

כך יראה המסך (כשהציפור נעה באמצעות מקשי החצים ימינה ושמאלה והרקע לכיוון הנגדי):

בפוסט הבא, חלק ב' של המדריך ליצירת משחק מחשב פשוט ובו הוספת אירועים ופעולות לאובייקטים הנוספים – הגוזלים והמטוס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>